Je toho určite veľa, ale najviac ma hnevá, keď decká podvádzajú. Nejde ani tak o ťaháky, ak ich nevidím, je to istý stupeň šikovnosti a nepovažujem to za takú tragédiu ako uvádzanie cudzej práce za svoju, hovorí sa tomu plagiát. Práve opravujem slohové práce a občas sa mi stane, že objavím niektorú z nich na internete. Nerobím to zámerne, len si overujem niektoré práce, ktoré sa mi zdajú podozrivé a nie je ich málo.
Hrám sa na policajta a keď ma takto nejaký študent sklame, ani neviem, či má nejaký význam, aby som mu to dala patrične najavo a či si vôbec po tom, ako mu dám najavo svoje rozhorčenie uvedomí, že škodí nielen mne, ale aj sebe. Na nete je mnoho neoriginálnych tuctvoých slohov a čuduj sa svete, už aj učitelia si dokážu veľmi ľahko overiť, či sa tam nachádzajú.
Sú takí trúfalí, že sa ma pýtajú, že ak pospájajú viac prác dokopy a niečo svoje tam pridajú, či je to v poriadku alebo sa chránia tým, že to robí viac ľudí, na ktorých som možno neprišla. Vtedy do mňa vojde sto čertov a zase sa len rozčúlim. Najhoršie je, že si moje rozhorčenie, ktoré je najintenzívnejšie v momente odhalenia podvodu, vôbec nezapamätajú a podvádzajú ďalej. Učím ich písať práce a keďže mnoho iných kolegov nepátra po pôvodnosti, prejde im to a dostanú sa až na vysoké školy.
A tam podvádzajú ďalej, viem, že nie všetky deti a mnohé ani nevedia, že sa dopustili niečoho zlého. A ja ich učím ďalej byť tvorivými a samostatnými, snorím, ak mi je niečo podozrivé a strácam svoj čas, hnevám sa na nich a sama som z toho smutná, veľmi smutná.
Takže milí študenti, nepodvádzate len mňa, ale aj seba. Študent, ktorý mi raz odovzdá prácu niekoho iného, u mňa zostane v tomto svetle podozrievania do konca svojho štúdia. Budem k nim ešte nemilosrdnejšia, pretože kradnúť myšlienky a vydávať ich za svoje je podľa mňa jedna z najväčších špinavostí a prejavom slabého ducha človeka! Vari ste natoľko neschopní, že nedokážete sami niečo stvoriť? Ak to zabudnete robiť už teraz, čo z vás bude neskôr?
Vlastne, úspešní môžete byť, aj keď podvádzate a ja len strácam seba a čas :( Hanbite sa!
Vaša smutná učiteľka dia :-*
Čo učiteľku vždy zarmúti?
03.01.2009 14:28:09
Komentáre
:)
...a oné
hlavu hore
...motivuj myslieť, tvoriť a najmä chcieť
ja by som Ťa nepodvádzal, keby si ma učila, hltal by som každé slovko a mal samé jednotky, aby si mala zo mňa radosť :-)
Diuš,
emčo, kaktusík, snežka :(
kaktusík :) si milý, myslím, že to má väčšina na háku, ako sa cítim...
snežka, pravdu máš...nechcem, aby bola škola zmyslom ich života ach :( no aj tak ma to trápi...fakt sa snažím, aby ich to zaujalo a úplne zbytočne...
dionea
...najhorsie, ze podobne sposoby a este aj v horsej forme sa zacinaju sirit aj na vysokych skolach :(((
Ahoj Diuška,
ja?
a áno...
http://www.em.blog.pravda.sk/detail-globalna-kriza-spotreby.html?a=83386d9093c9ab04fe906d8d25bd5ef2
...akurát, že oni majú zápočty, ja nie :P
lubica, zara, emčo...
zaruška :) keby bolo takých rodičov viac...viem, že je to najjednoduchšia cesta, moje upozornenia neberú vážne, mávnu rukou a ide sa ďalej...a veď, prežijú oni a ja tiež, nájdem si inú prácu...
emčo...mám asi 200 študentov, a to je ešte málo, minulý rok som mala dvakrát toľko...časovo tvoj návrh bohužiaľ nie je zrealizovateľný, snažím sa prispôsobovať im témou, zvyknem aplikovať tému hodiny na ich problémy, osobnosti a často sa mi to aj podarí, čo ma teší, dokážem ich dokonca aj zaujať...no aj tak som len učka, ktorá sa s nami zabáva a môžme ju okašľať, pretože pohodaaaaaaaaa, vieš? vlastne ma takáto reakcia študentov ubíja a oberá o chuť niečo viac robiť...
emčo :)
normálne uvažujem nad tým, že dáme do nášho školského poriadku nejaké tresty za plagiáty...inak si môžem pískať
zaujímavé...ja svoju dcéru vediem k vyjadreniu vlastného názoru.
čoko, aj teraz sa to tak robí...
a aj ja ich vediem k tomu, aby
Hm, my sme to mali takto nejako:
zo začiatku sme mávali dve hodiny slohu, to bolo pohodlné ale v deviatke nám už také pardony nerobili. Museli sme byť schopní vypotiť čosi za 40 minút naostro...
.
A Dia, prosím ťa, nedaj sa psychicky deptať,
Inak, je možné dať test napr. z povinne prečítanej knihy taký, že z neho hneď bude jasné, či tú knihu čítali alebo nie...ale to je iba jeden problém. Ja sa pamätám, že na škole to bol sústavný boj o čas a ťaháky sa robili nie pre lenivosť a hlúposť ale pre preťaženosť. ale to bola iná doba.
čoko, sygonita :)
sygon, dobrý nápad, školský časopis máme a dokonca ho spoluriadim, tak už viem, čo vyjde v ďalšom čísle ;) budeme mať rubriku od učiteľov...
:-)))
čoko, necítim sa
Dia, vieš ono to je krásne, že máš takýto záujem
hm :(
tak mi napadá...raz som so sekunďanmi čítala poviedku o mimozemšťanoch, rozprávali sme sa o tom, či veria na život mimo našej planéty a ak áno, ako si tvora z inej planéty predstavujú (mali ho nakresliť a opísať) a prečo? išli ma zožrať, keď som sa ich pýtala, prečo si myslia, že sú mimoemšťania zelení a hovorili mi, že chcem od 12ročných detí veľa...jediné, čo som chcela bolo, aby si uvedomili, že nemusí byť pravda všetko, čo niekde vidia alebo počujú, resp. od niekoho inéhi...a aby sa snažili odôvodňovať svoje tvrdenia a premýšľali aj nad tým, prečo si niečo myslia tak, ako si to myslia...no neporozumeli mi...tiež neviem, či to malo nejaký význam...
dia, vieš čo mi nejde do hlavy?
Nie, múdre deti, chráňte si svoj rozum a nenechávajte si ho vykrádať...a nevykrádajte cudzí...
Dia, všetko má svoj význam, aj obyčajná odpoveď neviem..
dionea
Dia, deti neporozumeli v danej chvíli, vyuč.hodine,
vývoj detskej mysle je zložitý, nejde hladko, vývoj ide skokmi, dlho sa zdá, že dieťa stagnuje, no zrazu sa prekopŕcne do vyššieho levelu,ani sa nevie kedy sa to stalo. Decko si spracúva niekde na pozadí svoje vstupy až nakoniec je tá konštrukcia úplná...
matahari, topas, zara, čoko :)
zaruš, tie názory na učiteľov a na vyučovanie...mnoho kolegov by s tým asinesúhlasili, robia sa u nás aj anonymné dotazníky na učiteľov (riaditeľkine), je to dosť nepríjemné...no napríklad viem, že niekde by chceli písať diktáty a že mi občas nerozumejú...lenže, ak by boli decká také pozorné pri vyučovaní ako pri vypĺňaní tých dotazníkov, možno by mali z vyučovania viac..na druhej strane to je pravdaže aj učiteľova chyba, ak nedokáže na seba upriamiť pozornosť detí a pomaličky si začínam uvedomovať, že bez rešpektu a prísnej "ruky" to ani nejde...prirodzených autorít je málo a v dnešnej dobe sú decká nezvládnuteľné...
topas, pri slohoch sa to nedá robiť a nepíšem tak veľa seminárok, pretože čas, ktorý nad nimi strávim pri opravovaní a je to niekoľkotýždňová robota, mi nik nezaplatí a v rodinnom živote nevráti...preto sa s nimi snažím rozprávať na hodine a budujem v nich to, o čom si písala...a to, čo si navrhla s prácami, som robila na výške...správne ich usmerniť, hm...veď to, je to veľká zodpovednosť a ja som príliš mladá...a mohla by som nájsť veľa dôvodov, prečo nie som schopná čeliť toľkým požiadavkám ľudí...dennodenne :( no mám aj príjemné zážitky, aj poďakovania študentov, ktorí sa dostali na výšky..."a to mi vari nestačí?" niekto by sa mohol spýtať...
čoko, snáď to tak je...pre nich je naj učiteľ ten, kto vie na hodine udržať ticho...ja to nie som...a ani nechcem byť
klobuk dole
som za cerpanie a inspiraciu z webu, ale nie za vykradanie textov :)
dionea
mali sme povinné čítanie . mali sme si robiť čitateľský denník . aj sme si ho robili . ale mnohí ho odpisvali a knihy ani nečítali . hodina vyzerala tak , že dopredu informovala toho , kto bude mať hlavné slovo a bude rozprávať svoje postrehy formou referátu . a milá pani profesorka po jeho pár vetách nás začala vyvolávať a pýtať sa na náš názor a akože nepodstatné detaily . hneď vedela či sme to čítali alebo to máme odpísané . ten , kto sa pripravoval na referát sa pomaly ani k slovu nedostal ale my ostatní sme to všetko prebrali aj za neho . a hlavne , sme boli stále v strehu , aby sme vedeli pokračovať . naučili sme sa nájsť podstatu , obhájiť svoj názor , improvizovať v prípade , že sme si hneď nespomenuli na odpoveď . mala som veľké šťastie aj na p. prof. slovenčiny . postupovala podobne . a my všetci radi na ne spomíname . veľa nám obe dali do života .
juj
len raz moja "milovana" vyucujuca marodila napisal som sloh, bol som vychvaleny druhou, akurat ze za pismo (ano mam ho hrozne :D co uz) ze dva, po navrate mojej "vyucujucej" som mal 4 a to som si vraj mohol gratulovat pretoze vraj na take nieco by som sa ja nezmohol a ked aj tak sa jej to nepacilo a urcite to nezahrnalo jej predstavu ako to malo vyzerat :))) ale uz som sa z toho dostal, len je to kvapku demotivijuce osocovat za nazory pripadne styl a vyjadrenie seba :)
ale ani dnesna mladez je pretazena a na take veci ako rozmyslanie nemaju cas :D cas je predsa drahy :D :) a nedaj sa a ukaz vsetkym ze vies ako na to a ze the best :)
vesper, topas, mvm :)
topas, ak niekto píše opis alebo rozprávanie, nie je nutné overovať info v týchto prácach, nemôžem sa ich pýtať, prečo to opísali tak a nie inak, ako mám tým prácam rozumieť? pri úvahách je to iné...dobré práce sa vždy čítajú...a snažím sa upozorniť aj na chyby, ktoré robia...ak v tejto práci zostanem, bude mi trvať veľmi dlho, kým budem ako tvoje učiteľky...
mvm, každému pod prácu píšem, kde konkrétne urobil chyby a za čo má stiahnutú známky, tiež podľa kolegýň práca navyše (vraj to nemám robiť)...a ak niekoho osvedčujem z podvodu, musím to mať potvrdené, píšem im zdroj, kde som tú prácu našla...ak zdroj nenájdem, nedovolím si niekomu stiahnuť známku bezdôvodne...
hodnotím pravopis, úpravu, aj čitateľnosť písma, použitú slovnú zásobu, štylistiku viet, formu (robenie odsekov a pod.), nie názory, ktoré sú prejavom osobnosti...
dionea
Dionea slovné spojenie "nedá sa" neexistuje . na tom sa nikdy nedá stavať kreativita ani napredovanie .
v konečnom dôsledku sa môžem pýtať úplne
dia
hned by to bolo v skole krajsie :D
:)
Diuška, jedno je ale isté
dík zara :) oni vedia, že robím chyby...veľa chýb
dobré na tejto skúške je (školu beriem ako ďalšiu skúšku), že ma naučia byť prísnejšou...naučia ma dávať dôraznejšie najavo, čo mi vadí...aj keď to niekedy nemá so správnou výchovou nič spoločné...nj
Stredna skola
Keby som mala tu moznost nieco niekde skopirovat, asi by som to niekedy urobila. Bola som vasniva citatelka a predsa som neprecitala vsetku povinnu literaturu. A ak som chcela nieco vyjadrit, casto som to nevedela zabalit do slov, zdalo sa mi to banalne.
Zo strednej skoly si pamatam najviac na branecky vycvik, kde sme s ucitelom spievali s gitarou, ako utekal pred psom, ako sme s nim viedli dlhe debaty pri ohnicku, ako sme dlho isli na nejaku turu. To bolo uzasne, vytvorili sme si s nim vztah, ktory, zjednodusene povedane, motivoval nas ucit sa jeho predmet.
A on bol s nami tiez rad, myslim, uzival si.
No a teraz je primator a musi sa jedovat s nejakymi inymi obcanmi a kolegami.
Chcela som tym vsetkym povedat, ze das presne tolko svojej osobnej zainteresovanosti, kolko povazujes za vhodne a budes to pokladat za najspravnejsie a najdobrejsie pre tu situaciu a pre seba.
No a viac sa s nimi zabavaj, ved nie si v skole za trest. (ako oni:))
Diuška, ano, deti vedia byť nesmierne kruté
talka :)
ja sa nechcem s nikým pretekať, je mi vlastne jedno, ako veľmi ma majú radi, nezáleží mi na tom, aby som bola najobľúbenejšou na škole...len si chcem zachovať dôstojnosť a pocit, že to, čo robím, má zmysel...je to tak veľa? :(
a aj keď sa s nimi zabávam, napriek tomu mám často pocit, že som tam za trest...a to nemusia mať prečítanú celú povinnú literatúru a robím aj veľa iných ústupkov...ale to asi nie je cesta...
konečne som ich doopravovala...
zaruš ;)
Ach och Diuska
ránko,zdar a silu ! ;)
vylulinkať a do hajankova teiduško ;)
Ivanko Neivanko :) najdu a z toho sa teším :)
Nečítala som komentáre,
Buď prísna :-)
rusalka dík ;)
Diuška
Dius, citim s tebou...
Ten nezaujem studentov o to robit to poctivo je asi preto tak maly, ze v tom nevidia zmysel. Asi si nevedia predstavit, naco im to je dobre. Ja osobne som tiez mal rad niektore predmety, napr. fyziku, a na ine ako bola slovencina som kaslal. Ani povinnu literaturu som necital, ako bolo treba. Ale na matike alebo fyzike som robil ulohy poctivo (teda aspon vacsinu). Asi je naozaj potrebne vzbudit zaujem tak, aby studaci videli, ze to ma zmysel, aj ked asi nikdy nebude uspesnost stopercentna. Nie som si isty, ci tresty budu mat taky ucinok, aky ocakavas, ale skusit to mozes (ako poslednu moznost). Mozno lepsie by bolo nechat pracu prerobit, ale to ti zase zabere dalsi cas pri naslednej kontrole.
Drzim palec a prajem vela trpezlivosti pri praci s tvojimi zverencami.
iris, Martinko :)
Martinko, hm, primnohých veciach ani ja nevidím zmysel a musia sa učiť a robiť, pretože ich z toho bude skúšať tzv. riaditeľský test, ktorý je spoločný pre všetky triedy a to nepustí, musím ich pripraviť aj na ten a to ma zväzuje :( bohužiaľ, tiež by som radšej experimentovala a skúšala učiť inak, ale to by sme nemohli mať plány a osnovy...a tresty na škole asi nutné sú...inak v sebe decká nenachádzajú nič, čo by ich brzdilo v prekračovaní hraníc a tie sa veru posunuli už dosť ďaleko od mojich školských čias, čo nebolo tak dávno ;)
pekný dník vám prajem a ďakujem za názory a komenty ;)