dionea

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Čo učiteľku vždy zarmúti?

     Je toho určite veľa, ale najviac ma hnevá, keď decká podvádzajú. Nejde ani tak o ťaháky, ak ich nevidím, je to istý stupeň šikovnosti a nepovažujem to za takú tragédiu ako uvádzanie cudzej práce za svoju, hovorí sa tomu plagiát. Práve opravujem slohové práce a občas sa mi stane, že objavím niektorú z nich na internete. Nerobím to zámerne, len si overujem niektoré práce, ktoré sa mi zdajú podozrivé a nie je ich málo.
    Hrám sa na policajta a keď ma takto nejaký študent sklame, ani neviem, či má nejaký význam, aby som mu to dala patrične najavo a či si vôbec po tom, ako mu dám najavo svoje rozhorčenie uvedomí, že škodí nielen mne, ale aj sebe. Na nete je mnoho neoriginálnych tuctvoých slohov a čuduj sa svete, už aj učitelia si dokážu veľmi ľahko overiť, či sa tam nachádzajú.
       Sú takí trúfalí, že sa ma pýtajú, že ak pospájajú viac prác dokopy a niečo svoje tam pridajú, či je to v poriadku alebo sa chránia tým, že to robí viac ľudí, na ktorých som možno neprišla. Vtedy do mňa vojde sto čertov a zase sa len rozčúlim. Najhoršie je, že si moje rozhorčenie, ktoré je najintenzívnejšie v momente odhalenia podvodu, vôbec nezapamätajú a podvádzajú ďalej. Učím ich písať práce a keďže mnoho iných kolegov nepátra po pôvodnosti, prejde im to a dostanú sa až na vysoké školy.
    A tam podvádzajú ďalej, viem, že nie všetky deti a mnohé ani nevedia, že sa dopustili niečoho zlého. A ja ich učím ďalej byť tvorivými a samostatnými, snorím, ak mi je niečo podozrivé a strácam svoj čas, hnevám sa na nich a sama som z toho smutná, veľmi smutná.
    Takže milí študenti, nepodvádzate len mňa, ale aj seba. Študent, ktorý mi raz odovzdá prácu niekoho iného, u mňa zostane v tomto svetle podozrievania do konca svojho štúdia. Budem k nim ešte nemilosrdnejšia, pretože kradnúť myšlienky a vydávať ich za svoje je podľa mňa jedna z najväčších špinavostí a prejavom slabého ducha človeka! Vari ste natoľko neschopní, že nedokážete sami niečo stvoriť? Ak to zabudnete robiť už teraz, čo z vás bude neskôr?

Vlastne, úspešní môžete byť, aj keď podvádzate a ja len strácam seba a čas :( Hanbite sa!


Vaša smutná učiteľka dia :-*

moja každodennosť | stály odkaz

Komentáre

  1. :)
    nedá mi nespýtať sa, či už aj ja som kopčený? O:)
    ...a oné
    hlavu hore
    ...motivuj myslieť, tvoriť a najmä chcieť
    publikované: 03.01.2009 14:37:15 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  2. ja by som Ťa nepodvádzal, keby si ma učila, hltal by som každé slovko a mal samé jednotky, aby si mala zo mňa radosť :-)
    publikované: 03.01.2009 14:38:16 | autor: sagi (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Diuš,
    nesmúť... im nechýba tvorivosť, im sa jednoducho nechce... kašlu na všetko, ich záujmom je maximálne rýchlo vypadnúť zo školy a kašľať na povinnosti... pozri ja som si vymyslela referát na tému šport a športovec... mali na to mesiac... mohli použiť všetky dostupné informácie a média...napriek tomu padlo 15 pätiek... a im je to naprosto jedno...
    publikované: 03.01.2009 14:38:38 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  4. emčo, kaktusík, snežka :(
    emčo, kopčia úplné braky, tvojim písmenkám by nerozumeli a na takých sofistikovanejších podvodoch som ich v škole zvŕtala (ešte na výške) a kládla im otázky z práce...motivovať je to naťažšie...akoby si to robil ty?

    kaktusík :) si milý, myslím, že to má väčšina na háku, ako sa cítim...

    snežka, pravdu máš...nechcem, aby bola škola zmyslom ich života ach :( no aj tak ma to trápi...fakt sa snažím, aby ich to zaujalo a úplne zbytočne...
    publikované: 03.01.2009 14:45:57 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  5. dionea
    mna tiez cakaju slohy, som sa zatial k nim (chtiac :P) nedostala... ale pises mi z duse... ani nemam co viac dodat, len ze dakujem za tvoj clanok, budem ho posuvat dalej studentom, nech porozmyslaju o tom, co robia... pekne si to vyjadrila :)

    ...najhorsie, ze podobne sposoby a este aj v horsej forme sa zacinaju sirit aj na vysokych skolach :(((
    publikované: 03.01.2009 14:47:24 | autor: lubica (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Ahoj Diuška,
    máš Ty pravdu aj u nás doma som také zahliadla, ale stopla hneď v zárodku, žiadne kopčenie, radšej si posedíme spolu a vymyslíme niečo vlastné...ale čo už s tým, je to najjednoduchšia cesta a tú volia aj dospeláci..
    publikované: 03.01.2009 14:48:01 | autor: z-a-r-a (e-mail, web, autorizovaný)
  7. ja?
    no....v prvom rade musíš objavovať ich vlastné osobnosti....ich záujmy a motívy konaní. A tomu potom prispôsobiť látku. Viem, že to nie je jednoduché. Zo svojho pohľadu však potvrdzujem, že systém výučby, ktorý si pamätám ja, bol nezaujímavý práve nalinkovanou formou výučby predpísaných osnov....ľudia spravia čo sa od nich čaká, nerieša prečo ani ako....a pokiaľ v tom sami nenájdu aspoň náznak záujmu tak to inak ani nikdy nebude
    publikované: 03.01.2009 14:51:35 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  8. a áno...
    je to tak aj na výške...bohužiaľ....na jeden predmet sme si mali sami voliť tému.....tvorivo písať vlastný názor....vačšinou všetci skopčili seminárky z minulých rokov u iných učiteľov a vytvorili 20 stranové "ctrl c, ctrl v" seminárky....ja som napísal na necelé 4 strany toto
    http://www.em.blog.pravda.sk/detail-globalna-kriza-spotreby.html?a=83386d9093c9ab04fe906d8d25bd5ef2
    ...akurát, že oni majú zápočty, ja nie :P
    publikované: 03.01.2009 14:54:42 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  9. lubica, zara, emčo...
    lubica, mám toho veľa, nestihla by som to, keby som nezačala už dávno :( a najskôr som sa tešila, pretože ich vďaka slohom spoznávam, ale toto ma vie naozaj zarmútiť...tak ti držím palce, aby to dopadlo lepšie ;)

    zaruška :) keby bolo takých rodičov viac...viem, že je to najjednoduchšia cesta, moje upozornenia neberú vážne, mávnu rukou a ide sa ďalej...a veď, prežijú oni a ja tiež, nájdem si inú prácu...

    emčo...mám asi 200 študentov, a to je ešte málo, minulý rok som mala dvakrát toľko...časovo tvoj návrh bohužiaľ nie je zrealizovateľný, snažím sa prispôsobovať im témou, zvyknem aplikovať tému hodiny na ich problémy, osobnosti a často sa mi to aj podarí, čo ma teší, dokážem ich dokonca aj zaujať...no aj tak som len učka, ktorá sa s nami zabáva a môžme ju okašľať, pretože pohodaaaaaaaaa, vieš? vlastne ma takáto reakcia študentov ubíja a oberá o chuť niečo viac robiť...

    publikované: 03.01.2009 15:02:03 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  10. emčo :)
    ako študenta by som si ťa vážila a u mňa by také práce neprešli (no ani učiteľ nemá šancu zistiť všetko), dokonca som si na výške overovala aj sekundárnu literatúru a spôsob, akým bol text spracovaný...vieš, koľko času som zabila? malo to nejaký zmysel?

    normálne uvažujem nad tým, že dáme do nášho školského poriadku nejaké tresty za plagiáty...inak si môžem pískať
    publikované: 03.01.2009 15:06:49 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  11. zaujímavé...ja svoju dcéru vediem k vyjadreniu vlastného názoru.
    A čo sa týka slohov, tie sme kedysi my písali na vyučovaní, téma sa dávala tesne pred, to by sa dnešným asi nepáčilo...odpisovať z netu...fuj. myslím, že úpadok začína na základných školách odpisovaním a končí vo vláde tunelovaním...takže tak.
    publikované: 03.01.2009 15:08:08 | autor: bookzin (e-mail, web, autorizovaný)
  12. čoko, aj teraz sa to tak robí...
    ani ja im to nedám na domov...ale prepisuje sa až na druhý deň, ďalšej hodine, nemám dve hodiny za sebou...nečistopisy zbieram a pečiatkujem papiere, na stole môžu mať len nečistopis a ak sa rozhodnú písať priamo, alebo napíšu ničo iné do čistopisu, to netrestám, nečistopis nekontrolujem...no asi začnem, vlastne už možno nebudem mať šancu...veď hovorím, že sa na túto prácu nehodím...
    publikované: 03.01.2009 15:12:34 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  13. a aj ja ich vediem k tomu, aby
    vyjadrovali svoj názor...no sú aj málo sebakritickí a ťažko si priznávajú chybu, o pocite viny ani nehovorím...
    publikované: 03.01.2009 15:15:33 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Hm, my sme to mali takto nejako:
    Na začiatku hodiny bolo 5 minút na zadanie a hneď sa písalo...kto chcel, mohol si dopisovať na ďalšiu prestávku...písali sme si do konceptu iba osnovu a krátke poznámky. Potom sa išlo už na ostro...
    zo začiatku sme mávali dve hodiny slohu, to bolo pohodlné ale v deviatke nám už také pardony nerobili. Museli sme byť schopní vypotiť čosi za 40 minút naostro...
    publikované: 03.01.2009 15:22:25 | autor: bookzin (e-mail, web, autorizovaný)
  15. .
    úplne chápem tvoju frustráciu z toho, mňa by to tiež veľmi trápilo. Diuš možno by ste mohli mať školské noviny, v ktorých takéto ľudksé úvahy by si mohli napísať učitelia aj žiaci ... Ja viem, že málokto by do toho šiel ... ale ... to ma napadlo.
    publikované: 03.01.2009 15:24:38 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  16. A Dia, prosím ťa, nedaj sa psychicky deptať,
    prečo by si sa nehodila na túto prácu? Nie si jediná s podobným problémom, je to hodne rozšírený zvyk, hľadať na nete referáty a prepisovať ich pod svojím menom.
    Inak, je možné dať test napr. z povinne prečítanej knihy taký, že z neho hneď bude jasné, či tú knihu čítali alebo nie...ale to je iba jeden problém. Ja sa pamätám, že na škole to bol sústavný boj o čas a ťaháky sa robili nie pre lenivosť a hlúposť ale pre preťaženosť. ale to bola iná doba.
    publikované: 03.01.2009 15:29:24 | autor: bookzin (e-mail, web, autorizovaný)
  17. čoko, sygonita :)
    dnes sme na študentov asi milší, u nás majú na to dve hodiny...

    sygon, dobrý nápad, školský časopis máme a dokonca ho spoluriadim, tak už viem, čo vyjde v ďalšom čísle ;) budeme mať rubriku od učiteľov...
    publikované: 03.01.2009 15:30:15 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  18. :-)))
    Hodíš sa na tú prácu, je s teba skvelý učiteľ, ktorý chce deťom niečo dať navyše... len tá druhá strana musí chcieť aj niečo prijať... musí mať záujem si niečo od toho človeka, resp. s tej hodiny niečo zobrať... a nezamýšľaj sa nad tým, či sa na to hodíš... hodíš a basta! Ja to viem... :-))
    publikované: 03.01.2009 15:32:16 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  19. čoko, necítim sa
    v škole dobre, možno to bude rovnaké aj v inej práci, neviem...a čo sa týka povinnej literatúry, je málo exemplárov, veľmi málo...u mňa píšu seminárky, ktoré musia tvoriť sami a u druhákov nemám lietratúru...myslím, že u nás nie sú preťažení, nechce sa im učiť a dokonca ani premýšľať...a ja ich to nedokážem donútiť...aspoň niečo sa naučiť, aj keď len priamo na hodine...a beriem to ako svoje zlyhanie :(
    publikované: 03.01.2009 15:36:42 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Dia, vieš ono to je krásne, že máš takýto záujem
    naučiť decká myslieť vlastnou hlavou, bolo by škoda, keby si zmenila prácu, ako sa vraví na každého raz príde, u nás doma staršia dcéra celú základku žila so svojím názorom až si učitelia zvykli a nemali už potrebu počúvať ju, na strednej dostala úlohu spraviť referát z poviedky Telovka, spisovateľa si už nepamätám, čítali sme tú poviedku niekoľkokrát spolu a poviem Ti, že to čo som sa dočítala som mala problém stráviť ja sama, nie to ešte ona, napísala vlastný názor, jednoducho a jasne, nerozumela som jej, a pani profesorka sa tešila, že sa vyjadrila tak... stúpla na cene profesorka a poriadne, aj keď úloha bola nezmyselná vlastný názor u 16 ročných je dôležitý, Ty ho vieš rešpektovať, vieš ho oceniť, tak nemeň prácu, tie decká aj keď možno len jedno, dve alebo tri Ťa potrebujú, a táto spoločnosť tiež, si dobrá ba priam výborná učiteľka... z toho čo tu od Teba čítam sa nebojím tvrdiť, že takých ako si Ty je veľmi málo. Držím palce, a puberťáci si svoju hlavu trápiť nebudú, vždy nájdu najjednoduchší spôsob, ako vybrusliť z úlohy..je to tak..
    publikované: 03.01.2009 15:37:05 | autor: zara (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. hm :(
    dík zara, je to od teba (vás) milé, idem ďalej čítať...

    tak mi napadá...raz som so sekunďanmi čítala poviedku o mimozemšťanoch, rozprávali sme sa o tom, či veria na život mimo našej planéty a ak áno, ako si tvora z inej planéty predstavujú (mali ho nakresliť a opísať) a prečo? išli ma zožrať, keď som sa ich pýtala, prečo si myslia, že sú mimoemšťania zelení a hovorili mi, že chcem od 12ročných detí veľa...jediné, čo som chcela bolo, aby si uvedomili, že nemusí byť pravda všetko, čo niekde vidia alebo počujú, resp. od niekoho inéhi...a aby sa snažili odôvodňovať svoje tvrdenia a premýšľali aj nad tým, prečo si niečo myslia tak, ako si to myslia...no neporozumeli mi...tiež neviem, či to malo nejaký význam...
    publikované: 03.01.2009 15:45:20 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  22. dia, vieš čo mi nejde do hlavy?
    keď tie deti svoje vlastné práce uverejňujú a chcú byť vlastne okrádané...nestačí deťom vysvetliť, že kopírovanie niekoho je na ...ale aj ptrebujú vedieť, že keď napíšu niečo pekné, výnimočné, nech si to chránia a nepomáhajú trubcom ...asi tak, ako si vynálezca chráni svoj patent...načo žiak zavesí svoje dielo verejne? Pre pár pochlebovačných poznámok?
    Nie, múdre deti, chráňte si svoj rozum a nenechávajte si ho vykrádať...a nevykrádajte cudzí...
    publikované: 03.01.2009 15:54:26 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  23. Dia, všetko má svoj význam, aj obyčajná odpoveď neviem..
    vtedy vlastne prídeš na to, že niečo treba začať skúmať, a začať hľadať, a začať pracovať na tom aby toho neviem bolo menej, myslím, že nakresliť mimozemšťana malo význam a tam si sa poučila aj Ty a ako pekne, deti kreslili to čo vidia v telke, to čo čítajú v knihách a to čo vidia na nete, diskutovať o tom je dobrý nápad, aspoň si vyjasnite obe strany kde je voľný priestor na vzdelávanie aj Teba aj ich, nevidím v tom nič nezmyselné, skôr ma teší, že sa púšťaš aj do týchto ťažkých diskusií s deckami čo sú niekedy ďalej ako si myslíme...si šikovná, a ten časák čo Ti sygon radí je dobrý nápad, v dcérinej 5,6 triede mali taký zošit, motýlikový, už som ho spomínala kdesi u mňa, mohli do neho písať svoje vlastné názory na vyučovanie na učiteľov na seba a spolužiakov, dobré čítanie to bolo..:-))
    publikované: 03.01.2009 15:54:32 | autor: zara (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. dionea
    nechcem hájiť plagiátorstvo detí . ale nechem im ani zobrať možnosť sa orientovať v živote a zobrať si to čo potrebujú trebárs aj tým odkopčením . Ty ako sčítaná žena-učiteľka ( súdim tak podľa Tvojich textov a komentárov ) tam určite nájdeš slová , vetné spojenia a názory , ktoré nie sú adekvátne ich poznaniu . nájdi v tých prácach práve to a vyzvi ich aby vysvetlili svoj názor , ku ktorému dospeli aj spolužiakom . môžeš im trochu napomáhať aby si ich úplne nezhodila pred kolektívom ale tak aby si uvedomili , že niečo skopírovať je ľahké ale zdôvodniť to už také ľahké nie je . neboj sa im dať úlohu aj mimo osnov . o niečom čo ich zaujíma . dokreslí sa Ti o nich obraz . pestuj v nich schopnosť vyjadriť svoj názor a obhájiť ho pred kolektívom . ani jeden z nich nemusí byť nositeľom Nobelovej ceny za literatúru . ale môže byť z nich technik , ktorý sa nebude báť niečo objaviť alebo zdokonaliť . pracuješ s krásnym materiálom a keď ho dokážeš správne usmerniť budeš aj po rokoch šťastná .
    publikované: 03.01.2009 16:00:40 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Dia, deti neporozumeli v danej chvíli, vyuč.hodine,
    no ono sa im to obvykle rozleží v hlave, niekedy neskôr, ak majú dobré pamäťové schopnosti im to niečo povie, zapadne tá info do nejakej skladačky...
    vývoj detskej mysle je zložitý, nejde hladko, vývoj ide skokmi, dlho sa zdá, že dieťa stagnuje, no zrazu sa prekopŕcne do vyššieho levelu,ani sa nevie kedy sa to stalo. Decko si spracúva niekde na pozadí svoje vstupy až nakoniec je tá konštrukcia úplná...
    publikované: 03.01.2009 16:00:49 | autor: bookzin (e-mail, web, autorizovaný)
  26. matahari, topas, zara, čoko :)
    matahari, mnohé z tých prác sú staršie, majú aj niekoľko rokov, odvtedy sa kopírujú a mám pocit, že veľa nových nepribúda, už nevedia písať sami...a prečo to robia? netuším, chcú pomôcť, pochváliť sa?

    zaruš, tie názory na učiteľov a na vyučovanie...mnoho kolegov by s tým asinesúhlasili, robia sa u nás aj anonymné dotazníky na učiteľov (riaditeľkine), je to dosť nepríjemné...no napríklad viem, že niekde by chceli písať diktáty a že mi občas nerozumejú...lenže, ak by boli decká také pozorné pri vyučovaní ako pri vypĺňaní tých dotazníkov, možno by mali z vyučovania viac..na druhej strane to je pravdaže aj učiteľova chyba, ak nedokáže na seba upriamiť pozornosť detí a pomaličky si začínam uvedomovať, že bez rešpektu a prísnej "ruky" to ani nejde...prirodzených autorít je málo a v dnešnej dobe sú decká nezvládnuteľné...

    topas, pri slohoch sa to nedá robiť a nepíšem tak veľa seminárok, pretože čas, ktorý nad nimi strávim pri opravovaní a je to niekoľkotýždňová robota, mi nik nezaplatí a v rodinnom živote nevráti...preto sa s nimi snažím rozprávať na hodine a budujem v nich to, o čom si písala...a to, čo si navrhla s prácami, som robila na výške...správne ich usmerniť, hm...veď to, je to veľká zodpovednosť a ja som príliš mladá...a mohla by som nájsť veľa dôvodov, prečo nie som schopná čeliť toľkým požiadavkám ľudí...dennodenne :( no mám aj príjemné zážitky, aj poďakovania študentov, ktorí sa dostali na výšky..."a to mi vari nestačí?" niekto by sa mohol spýtať...

    čoko, snáď to tak je...pre nich je naj učiteľ ten, kto vie na hodine udržať ticho...ja to nie som...a ani nechcem byť



    publikované: 03.01.2009 16:47:38 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  27. klobuk dole
    pred kazdym ucitelom, ktory ma takyto pristup a ziakov vedie k cestnosti a uci ich mysliet, aj ked si myslim, ze by to mala byt primarna uloha rodicov a ucitel by to mal len podporovat a rozvijat dalej

    som za cerpanie a inspiraciu z webu, ale nie za vykradanie textov :)
    publikované: 03.01.2009 17:41:06 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  28. dionea
    práve pri slohových prácach to ide . máš z čoho vychádzať . máš to čierne na bielom . práve Ty im musíš ukázať ešte v začiatkoch aj následky kopčenia . aj to aké je ťažké sa z toho vymotať . stačí takto "vyzdvihnúť" aspoň jedného z nich . moja profesorka ruštiny mala takýto postup :
    mali sme povinné čítanie . mali sme si robiť čitateľský denník . aj sme si ho robili . ale mnohí ho odpisvali a knihy ani nečítali . hodina vyzerala tak , že dopredu informovala toho , kto bude mať hlavné slovo a bude rozprávať svoje postrehy formou referátu . a milá pani profesorka po jeho pár vetách nás začala vyvolávať a pýtať sa na náš názor a akože nepodstatné detaily . hneď vedela či sme to čítali alebo to máme odpísané . ten , kto sa pripravoval na referát sa pomaly ani k slovu nedostal ale my ostatní sme to všetko prebrali aj za neho . a hlavne , sme boli stále v strehu , aby sme vedeli pokračovať . naučili sme sa nájsť podstatu , obhájiť svoj názor , improvizovať v prípade , že sme si hneď nespomenuli na odpoveď . mala som veľké šťastie aj na p. prof. slovenčiny . postupovala podobne . a my všetci radi na ne spomíname . veľa nám obe dali do života .
    publikované: 03.01.2009 17:59:03 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  29. juj
    nezavidim ti :((( ale nemozem si nespomenut na svoje nedavne stredoskolske casy. asi ako jeden z dvoch som si pisal slohy len na truc aby niekto nemohol povedat ze som nieco skopcil ci ukradol. prosto mi to nedalo
    len raz moja "milovana" vyucujuca marodila napisal som sloh, bol som vychvaleny druhou, akurat ze za pismo (ano mam ho hrozne :D co uz) ze dva, po navrate mojej "vyucujucej" som mal 4 a to som si vraj mohol gratulovat pretoze vraj na take nieco by som sa ja nezmohol a ked aj tak sa jej to nepacilo a urcite to nezahrnalo jej predstavu ako to malo vyzerat :))) ale uz som sa z toho dostal, len je to kvapku demotivijuce osocovat za nazory pripadne styl a vyjadrenie seba :)
    ale ani dnesna mladez je pretazena a na take veci ako rozmyslanie nemaju cas :D cas je predsa drahy :D :) a nedaj sa a ukaz vsetkym ze vies ako na to a ze the best :)
    publikované: 03.01.2009 18:00:05 | autor: mvm (e-mail, web, autorizovaný)
  30. vesper, topas, mvm :)
    vesper, nj, učím ich aj citovať a parafrázovať, ale ni eje na to asi dosť času a anjviac sa naučia, až keď tieto zásady budú používať v praxi...no mnoho učiteľov odmieta kontrolovať zdroje a spôsob práce s literatúrou...tak im to ľahko prejde ;)

    topas, ak niekto píše opis alebo rozprávanie, nie je nutné overovať info v týchto prácach, nemôžem sa ich pýtať, prečo to opísali tak a nie inak, ako mám tým prácam rozumieť? pri úvahách je to iné...dobré práce sa vždy čítajú...a snažím sa upozorniť aj na chyby, ktoré robia...ak v tejto práci zostanem, bude mi trvať veľmi dlho, kým budem ako tvoje učiteľky...

    mvm, každému pod prácu píšem, kde konkrétne urobil chyby a za čo má stiahnutú známky, tiež podľa kolegýň práca navyše (vraj to nemám robiť)...a ak niekoho osvedčujem z podvodu, musím to mať potvrdené, píšem im zdroj, kde som tú prácu našla...ak zdroj nenájdem, nedovolím si niekomu stiahnuť známku bezdôvodne...

    hodnotím pravopis, úpravu, aj čitateľnosť písma, použitú slovnú zásobu, štylistiku viet, formu (robenie odsekov a pod.), nie názory, ktoré sú prejavom osobnosti...
    publikované: 03.01.2009 18:17:42 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  31. dionea
    aj pri opise sa môžeš spýtať , prečo to opísal práve takto . čo ho k tomu viedlo . či s odstupom niekoľkých dní sa mu nezmenil názor . či jeho názor je reakciou na jeho momentálny emocionálny stav keď to písal . na čo by chcel aj spolužiakov upozorniť a požiadať aj spolužiakov o vyjadrenie či majú rovnaký názor , či s ním súhlasia a prečo s ním súhlasia alebo prečo s ním nesúhlasia . rôznymi otázkami sa dá viesť rozhovor . možno po diskusii zistí , že našiel cestu k odkopčenému názoru a sa s ním stotožní a možno si povie , že takúto blbosť predsa nebude už viackrát obhajovať .
    Dionea slovné spojenie "nedá sa" neexistuje . na tom sa nikdy nedá stavať kreativita ani napredovanie .
    publikované: 03.01.2009 18:27:41 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  32. v konečnom dôsledku sa môžem pýtať úplne
    na všetko, máš pravdu...no v tých prácach, ktoré ukradli dnes, nejde o názor...ale o spôsob opisu napríklad priateľa, vianočných sviatkov a pod. veci, ktorých obsah je občas tak všeobecný, že sa doň ťažko zasahuje...ale pokúsiť sa môžem o všetko, to je pravda...
    publikované: 03.01.2009 18:35:54 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  33. dia
    skoda ze som nemal taku ucitelku ako si ty :(
    hned by to bolo v skole krajsie :D
    publikované: 03.01.2009 18:57:44 | autor: mvm (e-mail, web, autorizovaný)
  34. :)
    nejsom dobrá ;) buď rád, že si mal tie svoje...
    publikované: 03.01.2009 19:14:15 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  35. Diuška, jedno je ale isté
    si dobrá učiteľka, a myslím, že deti to vedia, tak prajem pevné nervy a hlavne sa drž, nech babätko je v pohode a v kľude..
    publikované: 03.01.2009 19:53:22 | autor: z-a-r-a (e-mail, web, autorizovaný)
  36. dík zara :) oni vedia, že robím chyby...veľa chýb
    deti si robili srandu aj z bábätka (no boli to tie menšie)...nie z môjho, ale spomínali bývalú tehotnú kolegyňu, ktorá sa ich snažila utíšiť slovami: "Nekričte, ubližuje to môjmu dieťaťu!" a to ešte o mne nevedeli a ani som im to nechcela povedať :(

    dobré na tejto skúške je (školu beriem ako ďalšiu skúšku), že ma naučia byť prísnejšou...naučia ma dávať dôraznejšie najavo, čo mi vadí...aj keď to niekedy nemá so správnou výchovou nič spoločné...nj
    publikované: 03.01.2009 20:04:27 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  37. Stredna skola
    bolo moje najnarocnejsie obdobie v zivote. Popri zvladani neskutocneho mnozstva akademickych vedomosti bolo treba riesit zaradovanie sa do spolocenskych triednych skupin, zalaskovat sa, odlaskovat sa, zialit, chechtat sa a nevediet prestat... Pamatas si?
    Keby som mala tu moznost nieco niekde skopirovat, asi by som to niekedy urobila. Bola som vasniva citatelka a predsa som neprecitala vsetku povinnu literaturu. A ak som chcela nieco vyjadrit, casto som to nevedela zabalit do slov, zdalo sa mi to banalne.
    Zo strednej skoly si pamatam najviac na branecky vycvik, kde sme s ucitelom spievali s gitarou, ako utekal pred psom, ako sme s nim viedli dlhe debaty pri ohnicku, ako sme dlho isli na nejaku turu. To bolo uzasne, vytvorili sme si s nim vztah, ktory, zjednodusene povedane, motivoval nas ucit sa jeho predmet.
    A on bol s nami tiez rad, myslim, uzival si.
    No a teraz je primator a musi sa jedovat s nejakymi inymi obcanmi a kolegami.
    Chcela som tym vsetkym povedat, ze das presne tolko svojej osobnej zainteresovanosti, kolko povazujes za vhodne a budes to pokladat za najspravnejsie a najdobrejsie pre tu situaciu a pre seba.
    No a viac sa s nimi zabavaj, ved nie si v skole za trest. (ako oni:))
    publikované: 03.01.2009 20:11:33 | autor: talka (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. Diuška, ano, deti vedia byť nesmierne kruté
    aj k sebe aj k dospelým, no ak to berieš ako školu a skúšku v Tvojom živote, iste obstojíš, ja Ti verím, si šikovná, dať najavo čo Ti vadí a byť dôraznejšia budeš potrebovať, to by Ti nemalo vadiť, to je dôležité vedieť, s tým zájdeš ďalej, získaš zdravé sebavedomie a to ako mamina budeš potrebovať asi až kým sa bábo neožení alebo nevydá, do takých situácií vedia deti priviesť rodičov, kde prísnosť, dôrazné dodržanie toho čo sa povie je chlieb každodenný...neboj zvládneš, naozaj... správna výchova je relatívny pojem, to musíš vidieť v tých rozdieloch na dietkach v škole..:-))))
    publikované: 03.01.2009 20:13:29 | autor: z-a-r-a (e-mail, web, autorizovaný)
  39. talka :)
    myslím, že sa zabávame dostatočne...naozaj, no odkážem to len v triedach, ktoré mi trošku pomáhajú robiť to, čo mám...horšie je, keď sa ťa niekto opýta "načo máme určovať vetné členy?"...odpoviem mu, že neviem prečo, nik sa z toho nenaje, ale naučiť ich to musím...teda mala by som a popritom im povedať aj omnoho viac...jasan, že najtichšie sú vtedy, keď im hovorím o tom, čo som sama prežívala v ich veku..neučím ich len nejakú látku podľa osnov, často imprvizujem a chcem počuť, čo si myslia...no vždy bude v nižších ročníkoch na prvom mieste človek, ktorý ich drží na krátko, alebo učí telesnú výchovu a vo vyšších niekto, kto vlastne?

    ja sa nechcem s nikým pretekať, je mi vlastne jedno, ako veľmi ma majú radi, nezáleží mi na tom, aby som bola najobľúbenejšou na škole...len si chcem zachovať dôstojnosť a pocit, že to, čo robím, má zmysel...je to tak veľa? :(

    a aj keď sa s nimi zabávam, napriek tomu mám často pocit, že som tam za trest...a to nemusia mať prečítanú celú povinnú literatúru a robím aj veľa iných ústupkov...ale to asi nie je cesta...

    konečne som ich doopravovala...
    publikované: 03.01.2009 20:31:04 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  40. zaruš ;)
    učím sa ako deti...
    publikované: 03.01.2009 20:32:36 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  41. Ach och Diuska
    mas to tazke...no hlavu hore a nevzdavaj to ved sa urcite najdu aj taky co nepodvadzaju a nekopiruju :-)
    publikované: 03.01.2009 21:03:46 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  42. ránko,zdar a silu ! ;)
    publikované: 03.01.2009 21:38:48 | autor: teide (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. vylulinkať a do hajankova teiduško ;)
    a ďakujem, budem potrebovať...

    Ivanko Neivanko :) najdu a z toho sa teším :)
    publikované: 03.01.2009 22:07:24 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  44. Nečítala som komentáre,
    ale držím Ti palce Diuška... Máš možnosť vychovať svojou prísnosťou deti k tomu, aby si vážili myšlienky a prácu iných... :-)

    Buď prísna :-)
    publikované: 04.01.2009 10:27:11 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  45. rusalka dík ;)
    problém je, že ja neviem byť veľmi prísna, ale deti ma naučia :))
    publikované: 04.01.2009 16:24:00 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  46. Diuška
    Peknú debatu ste tu rozpútali , sú tu zaujímavé názory, ale ja na tvojom mieste by som sa nevybrala smerom k zákazu .Nemôžeš sa hrať na policajta...sú aj také deti, ktorým pomôžu rodičia, či súrodenci a dajú do svojej práce ich myšlienky, ale ty to nikdy nedokážeš, im to klamstvo prejde ... Takže asi neostáva vám učiteľom nič iné len neustále upozorňovať tie deti na morálku, dostať im to nejak pod kožu .Dodržovanie zákazov , spraví z ľudí pohodlných jedincov, nemusia uvažovať, stačí dodržať to čo je predpísané a pokrytectvo je hneď na svete, majú sa na čo vyhovárať .Tie deti by mali pochopiť, že mantinely sú veľmi dôležité a potrebné v živote, ale tie hranice si každý musí určiť sám , lebo za to čo sa deje vrámci toho mantinelu musia niesť aj zodpovednosť . Držím ti palce, ty to určite zvládneš, prajem ti more trpezlivosti : ))
    publikované: 04.01.2009 22:39:00 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. Dius, citim s tebou...
    ked vidim, ze tvoja praca, a ze ju robis dobre o tom som presvedceny, vychadza nazmar. Je to velmi deprimujuci pocit a sam ho z duse nenavidim a som z toho smutny a nastvany. Ale napriek tomu sa nevzdavaj ucitelovania. Mas k tomu vztah a to je vzacne. Je podla mna dolezite mat rad, to co robis, viem, ze ty rada ucis.
    Ten nezaujem studentov o to robit to poctivo je asi preto tak maly, ze v tom nevidia zmysel. Asi si nevedia predstavit, naco im to je dobre. Ja osobne som tiez mal rad niektore predmety, napr. fyziku, a na ine ako bola slovencina som kaslal. Ani povinnu literaturu som necital, ako bolo treba. Ale na matike alebo fyzike som robil ulohy poctivo (teda aspon vacsinu). Asi je naozaj potrebne vzbudit zaujem tak, aby studaci videli, ze to ma zmysel, aj ked asi nikdy nebude uspesnost stopercentna. Nie som si isty, ci tresty budu mat taky ucinok, aky ocakavas, ale skusit to mozes (ako poslednu moznost). Mozno lepsie by bolo nechat pracu prerobit, ale to ti zase zabere dalsi cas pri naslednej kontrole.
    Drzim palec a prajem vela trpezlivosti pri praci s tvojimi zverencami.
    publikované: 05.01.2009 02:09:50 | autor: MarSal (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. iris, Martinko :)
    iris, ďakujem, beriem si tvoje rady k srdcu :)

    Martinko, hm, primnohých veciach ani ja nevidím zmysel a musia sa učiť a robiť, pretože ich z toho bude skúšať tzv. riaditeľský test, ktorý je spoločný pre všetky triedy a to nepustí, musím ich pripraviť aj na ten a to ma zväzuje :( bohužiaľ, tiež by som radšej experimentovala a skúšala učiť inak, ale to by sme nemohli mať plány a osnovy...a tresty na škole asi nutné sú...inak v sebe decká nenachádzajú nič, čo by ich brzdilo v prekračovaní hraníc a tie sa veru posunuli už dosť ďaleko od mojich školských čias, čo nebolo tak dávno ;)

    pekný dník vám prajem a ďakujem za názory a komenty ;)
    publikované: 06.01.2009 11:21:35 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014